Fina dagar och bride to be

De senaste dagarna har varit ganska innehållsrika. Vaknade tre på natten på lördagen och kunde inte somna om, så kring femtiden gick jag upp och stekte bacon och drack en kopp kaffe. Senare åkte vi mot Råneå för att fira min lillebror som fyllt 18 år (?!) Stannade till en sväng på Storheden innan och åt lite på Max eftersom att det var flera timmar sedan vi ätit förra gången. Födelsedagsfirandet blev i alla fall trevligt, mer mat slank ner och en massa fika. Sen på hemvägen svängde vi förbi min älsklings föräldrar som var ute med husvagnen. Grillade korv och fick några shottar. Inte dumt det heller.

Söndagen blev en dag för att pyssla med sånt som skjutits upp ett tag nu. Vi målade brädor till panelen som ska vara i vardagsrummet, köpte några rullar med tapet och nya arbetsskor, handlade mat, tvättade och säkert något mer.

På söndagkvällen hände något oväntat. Vi satt i soffan och pratade och helt plötsligt frågar min älskling om jag vill gifta mig med honom?! Jag tror det var ett frieri. Självklart sa jag ja i alla fall. Dock så blir det först om nästan fem år, det passar inte så bra i nuläget direkt. Men ändå! 18 maj 2018, vi har ett datum. Jag är så himla glad.

Idag på morgonen sms:ade min mor och frågade om det gick bra att hon kom förbi idag. Självklart svarade jag ja. Så nu håller jag på att baka en blåbärskaka. Jag älskar att baka men har aldrig någon att bjuda så man får väl passa på när det väl kommer någon. Tror det här kommer bli en bra dag också.

Trots att mitt jobb brunnit upp känns allting väldigt bra just nu. Jag vet ju att jag nog får räkna med mindre inkomst ett tag framöver men ändå är jag lugn och glad. Att inte ha den där jobbhetsen liggande över sig hela tiden har gjort att jag kan slappna av mer och ägna tankarna åt annat. På ett sätt är det kanske bra för mig. Pengafrågan får lösa sig ändå på något vis.
 
 
Så länge jag har min älskling får allt annat lösa sig eftersom ... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0