Att förlora något

Att saker och ting kan ändras så fort. Jag blickade in mot den förstörda restaurangen igår. Våran fina restaurang. Nu är den helt svart. Från taket har det rasat ner i köket. På brödvagnarna ligger fortfarande bröd, de översta är kolsvarta men de andra ligger kvar oförstörda. Längre in ligger färgglada godispåsar slängda på golvet. I fönstren skymtar två gula lådor med te. Det är en sån surrealistisk bild. Trots att allting är förstörd finns det fortfarande så små ting som klarat sig undan branden. Hur kan det vara så?

Inte förrän allting är förstört inser jag hur mycket jag kommer sakna det. Mitt jobb, men det har också varit lite som ett andra hem. Mina arbetskollegor, men de har också varit lite som en familj. Jag får fortsätta jobba. Men numer kommer det inte vara mer än just ett jobb. Tryggheten och värmen är borta. Bortriven från en sekund till en annan. Kanske kan man bygga upp det igen. Men det kommer aldrig bli som det en gång var. På gott och på ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0