Är det på riktigt?

Det skrämmer mig att jag är så lycklig just nu. Jag har så mycket av allt jag bara trodde jag kunde drömma om. Det är läskigt, för det innebär också att jag har så himla mycket jag kan förlora. Allt i mitt liv har gått så bra så det är nästan jag förväntar mig att se en spricka någonstans i tillvaron som sakta växer sig större. Typ som att min fästman lämnar mig eller huset brinner upp.

Jag är så lycklig. Men när man har så mycket fint kan man inte undvika att bli lite rädd också. Hur länge kan den här lyckan hålla i sig? Kan det vara sant, är det verkligen såhär bra? Vad har jag missat?

På ett sätt måste det vara enkelt att inte ha någonting. Ingenting att förlora. Men samtidigt låter det väldigt meningslöst. Jag vill inte ändra något i mitt liv. Jag får bara hålla tummarna för att det aldrig försvinner.

Kommentarer
Postat av: mamma

En dag i taget. Njut av stunden. Oroa dig inte i onödan. Kommer den dagen så gör den det då. Förstör inte nuet med morgondagens "kanske" eller "om det skulle hända". Lev idag och se meningen med det du har just nu. Var glad och tacksam och kom ihåg- det är DU som skapar din vardag- både i ord och handlingar.
Älskar dig alltid gumman! <3

2013-09-26 @ 13:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0