Lite ljusare efter detta

Igår hittade jag någonting på Ica Kvantum som gjorde mig lycklig. Det finns sojaost! Ost är nog det jag saknat mest med att inte tåla mjölk. Men nu är problemet alltså löst och det gör mig så glad. Jag älskar verkligen ost. Så nu på morgonen har jag ätit några smörgåsrån med sojamjukost och ett ägg. Gott! Nu blir det lite enklare att hålla sig till sådant jag tål, helt klart. Jag önskar mig sojaost i alla former i julklapp om någon undrar, hehe.

Idag ska jag jobba och detsamma gäller för resten av helgen. Bra, det innebär mer pengar att köpa sojaost för. Nä, jag skojade bara. Det finns rätt mycket andra grejer som jag måste prioritera före. Rätt dyra grejer. Nyligen försvann en stor del av vårt sparkapital då vi köpte golvvärmegrejer. Det var ändå saker vi skulle ha, så det var bra. Men nu gäller det att försöka spara så mycket som möjligt till det nya köket. Jag är inte förtjust i att låna så allt man kan spara är guld värt.

Nu måste jag göra mig färdig inför jobbet. Dock är det svårt att stiga upp ur soffan med en katt som ligger och spinner nöjt på ens bröst. Men se så lägligt, nu gick han. Han måste ha läst vad jag skrev. Duktig katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0