Att skriva ...

Ledig idag. Fast jag har planerat in att skriva på ett nytt projekt jag påbörjat. Faktum är ju att jag älskar att skriva. Förut kom orden lättare, kanske skrev jag för att det var någon form av verklighetsflykt. Idag kan jag inte riktigt skriva av den anledningen. Så nu skriver jag kanske mer för att orden är som en gammal vän som jag inte vill släppa.

Problemet är bara att jag är så vansinnigt självkritisk. När jag läser igenom mina texter hittar jag vartenda litet fel och undrar vem tusan som skulle vilja läsa den där smörjan. Kanske är det någonting som många författare upplever, men i mitt fall vet jag ju inte om tankarna är befogade. Jag är ju ingen erkänd författare, jag är ju bara ... Jag. Men jag ska ge det här projektet en ärlig chans i alla fall. Någon gång är det dags att satsa och jag känner att tidpunkten kanske är den rätta. Det må bära eller brista!

Kommentarer
Postat av: mamma

Rätta takterna gumman! Man kan inte vinna något om man inte försöker.
Och du KAN! <3

2013-11-13 @ 16:32:24
Postat av: Amanfa

Jag tänker likadant med bilderna jag fotar. Ofta hamnar dom i en mapp på datorn och där ligger dom alldeles för länge.. Jag tittar på andras bilder och tänker "dom är ju så mycket bättre än mig, vad är mina bilder i jämförelse?"

Varför är vi så Bea?

2013-11-13 @ 18:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0