Turkietvibbar

Jag smörjer in mig med solskyddskräm, det är första gången på många år som jag gör det här hemma i Sverige. Den udda doften får mig att tänka på Turkiet och Alanya. Där jag totalt tillbringat sex veckor av mitt liv. När jag besökte staden första gången ville jag kalla den mitt andra hem. Så mycket det gav mig att åka dit. Och trots att solen nu skiner precis lika mycket hemma ligger det något nostalgiskt över att tänka på Turkiet.
 
Sist jag åkte därifrån tänkte jag att det förmodligen var sista gången. Vi hade väl sett allt som fanns att se, gjort allt som fanns att göra. Men det finns en stark dragningskraft dit trots allt. Även om människorna man lärt känna där inte finns kvar så tycks det alltid dyka upp nya. Kanske återvänder man någon gång trots allt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0