Tankar ...

Ibland önskar jag att jag var tankeläsare. Somliga människor är riktigt knepiga att få något riktigt grepp om. Vad tänker de ... Egentligen? Vart har man dom? Det är både fascinerande och samtidigt lite skrämmande med sådana personer. Men eftersom de är ett riktigt mysterium blir man ju nyfiken och vill veta mer.

Jag har kommit fram till att jag tycker om att lyssna på vad andra har att berätta. Däremot så är jag inget stort fan av att prata om mig själv. Vadå, DET är väl TOTALT ointressant?! Jag vet ju redan allt om mig själv. Ska alla andra veta det också? Haha. Inte så troligt att någon är intresserad av det. Antar att det perfekta yrket för mig skulle vara att bli psykolog. Men jag vet inte, jag säger ju gärna exakt vad jag tycker och att idiotförklara folk som redan mår dåligt är kanske ingen hit. Hmm ...

Ibland kan jag känna mig lite väl elak. Jag fjäskar ju inte för folk direkt. Tja, kanske lite i min yrkesroll, men inte när det gäller folk jag träffar regelbundet. Samtidigt kan jag själv tycka att det är en egenskap jag faktiskt gillar hos mig själv. Jag tror ingen behöver fundera över vad jag tycker om dem? Själv uppskattar jag ärlighet även om den ibland kan vara sårande. Lögner och falskhet är ändå tusen gånger värre.
 
Men jag önskar också att jag var bättre på att säga snälla saker. Till vissa personer, inga problem. Men det är oftast inte de personerna som behöver höra det för de vet förmodligen redan om det. Av någon anledning är det lättare att påpeka sådant som är mindre bra. Jag känner mig såååå fjäskig när jag säger något snällt! Men samtidigt mår man bra i hjärtat av det.
 
Vem vill jag vara? Hur vill jag att folk ska se på mig? Hur ser folk på mig idag? Mycket frågor och få svar. Men jag skulle gärna vilja vara en sån man kan lita på i alla lägen. Som man kan anförtro saker till. Jag skulle vilja kunna vara ett bra stöd åt de i min närhet. Herre gud, det låter väldigt ... Pretentiöst? Men jag antar att jag bara vill vara en uppskattad medmänniska.
 
Mycket snack om mig. Hur är det med er? :-)

Kommentarer
Postat av: mamma

:)
Puss! <3

2013-03-13 @ 15:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0