Måste sluta jämföra ...

Jag kollar rätt mycket på andra och hur dom har det. Det är verkligen inte att rekommendera. Att jämföra sitt liv med andras. Ändå kan jag inte riktigt låta bli. Om jag inte gjort det hade jag förmodligen tyckt mitt liv var perfekt. Nu kan jag istället se saker som andra har och bli deppig och undra varför jag inte också får det.

Jag hade kanske tyckt att jag såg bra ut om jag inte sett någon som såg bättre ut. Jag hade kanske tyckt jag dög om jag inte sett någon som var mycket bättre. Jag hade kanske varit nöjd, om jag slutat jämföra mig själv med andra.

Men hur gör man?

Kommentarer
Postat av: En flicka som är stark

Det är svårt det där när man jämför sig med andra. Egentligen finns det nog inget lätt svar på hur man ska göra för att låta bli.

Ta hand om dig!

2013-03-31 @ 22:20:45
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Kajsa

Åh vad bra skrivet! Det där är ju så sant, känner exakt likadant. Tror det är någonting man får öva på resten av livet, huvudsaken är väl att man är medveten om det :)

2013-04-12 @ 01:08:47
URL: http://kajsawillhelmina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0