Sååå trött!

Är inte helt säker på att jag har vaknat än. Hela natten har jag drömt att jag stigit upp för att släppa ut katter som bråkade i vårt hus och andra konstiga saker. Är osäker på hur mycket jag egentligen sovit, drömmarna flyter ihop med verkligheten. Men jag tog på mig att börja jobba nio idag så att stiga upp när väckarklockan ringde var ett nödvändigt ont.

Igår jobbade jag ungefär nio timmar och idag blir det ungefär elva timmar. Tjugo timmar på två dagar, mitt pengaälskande hjärta jublar högt. Och så länge jag mår bra finns det ingen anledning att inte köra på. Att vara trött är något man kan leva med. Den största utmaningen blir att lyckas äta nog mycket för att fortfarande ha möjligheten att gå upp i vikt. Någonting säger mig att det kommer bli svårt, jag har inte hunnit handla än så mellanmål finns det dåligt med. Nåja, jag får ta igen det senare.

Här hemma har det hänt en del. Min duktige sambo har bland annat plockat ur "walk-in-closeten" och rivit upp vårt fina sovrumsgolv. Ja, lite hemskt är det men det är ju för att kunna göra om och i slutänden kommer det bli jättemycket bättre. Det enda som grämer mig lite är att jag kommer jobba rätt mycket medan han kör på här hemma. Fast egentligen vet jag ju att jag mest är i vägen och att det är bättre att jag fokuserar helhjärtat på finansieringen av projektet. Golvläggning och sånt är inte min starka sida tyvärr och tid att lära sig finns väl inte riktigt heller, även om jag gärna skulle vilja lära mig.

Nu är det dags att göra sig klar. Snart ska jag iväg. Måste nog blanda till nån form av proteinshake först bara ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0