Julen är över

Julen har firats. Som den har firats. Redan på söndagen åkte vi till Kroksjön och firade hos min mor och bonusfar. Det bjöds på god mat och julklappar fick vi också, bland annat två stycken kastruller vilket vi verkligen behövde. Härligt! Redan dagen efter var det dags att fira jul igen, den här gången i Kalix med pappas sida av släkten. God mat bjöds det på även denna dag och fler julklappar fick vi. Vi måste verkligen ha varit snälla! Sedan blev det julafton på riktigt, alltså 24 december-julafton. Nu bar det av till Vistträsk för att fira med min käre fästmans familj. Tänka sig, även denna dag bjöds det på god mat även om jag i ärlighetens namn börjat bli lite less på julmat. Julklappar? Barnen fick de flesta, så de hade nog varit snällast av alla. Vi vuxna körde en julklappslek, alla hade köpt två jullappar var och så fick man helt enkelt slå tärning om vem som skulle få vilket paket. Det bjöd på några skratt och vi slog hem ett knivset och en spännande grej till bilen som gör att den låter som en V8 typ. Roligt inslag även om jag nog velat ge mer personliga julklappar också.
 
Igår var det dock dags att börja jobba igen. Ärligt talat var det ganska skönt att få komma igång och göra någonting med kroppen. Man blir så seg av att sitta still hela dagarna. Dubbelt betalt var det också, röda dagar gillar jag. Även idag har jag jobbat och även idag är en röd dag. Vaknade dock i morse med en hemsk migrän, men som tur var kunde jag somna om och när jag vaknade nästa gång mådde jag bättre. Har dock haft ont i huvudet och varit trött i några dagar nu.  Har börjat fundera på om jag kanske har järnbrist. Ska prova en blutsaftkur och se om det hjälper. Hoppas verkligen det, men annars får jag prova andra alternativ.
 
Det var nog allt som hänt sedan sist. Snart ska jag laga lite mat tror jag.
 
Yoda i ett nötskal ...
 

Kommentarer
Postat av: ADARAS.se - Where blog meets magazine!

Hhaha bilden, så söt!

2013-12-26 @ 22:40:17
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0