En vecka och två dagar av hemmamat ...

Efter att ha jobbat natt i helgen och sovit ungefär fem timmar per natt under de dagarna känns det som att jag har lite att ta igen. Jag försöker stiga upp i tid ändå men det går betydligt tyngre än det brukar. Det där med att träna känns onekligen motigt. Igår var nacken knäpp så då var det inte tal om det, men när jag piggnat till idag ska jag ta itu med det i alla fall. Det måste jag.

 

För övrigt har vi inte ätit ute på EN HEL VECKA och två dagar typ. Okej, det låter ganska lite. Men att vi lyckats hitta orken till att laga mat alla de där dagarna är faktiskt ett framsteg, om än ett litet. Men jag har inte känt något sug efter restaurangmat heller. Det finns inte direkt några restauranger här i stan som tilltalar mig. Antingen så är maten inte prisvärd, servicen dålig eller så är de bara totalt inkompetenta när det kommer till kunskap om allergier.

 

Det är jättesynd att det inte finns några restauranger här som håller genomgående hög kvalité. Men i New York, där! Saknar verkligen Bubba Gump Shrimp Co. Helt underbar mat och service, alla borde göra ett studiebesök där. Tycker de är sanna förebilder. Skulle kunna åka tillbaka till New York bara för att få äta där. Och DET är väl ändå ett bra betyg?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0