Dåtid, nutid och framtid ...

Sista dagen på år 2013. Ett år som kretsat kring hus, musik och jobb för att sammanfatta väldigt kort. Inga resor, men förvånansvärt nog har jag överlevt ändå. Aldrig trodde jag det skulle komma ett år där jag inte skulle resa. Men jag trodde nog inte att vi skulle bli husägare heller. Förra året trodde vi verkligen inte att vi skulle vilja bo i hus förrän om väldigt många år. Men saker och ting förändras. Jag insåg att det är skönt att höra hemma någonstans. Att ha en plats att kalla sin alldeles egen. En plats som man kan göra precis som man vill ha den.
 
 
År 2012 åkte vi till Turkiet och förlovade oss. Jag köpte en ny bil. Vi åkte till New York. Förra året var ett vansinnigt händelserikt år och vart alla pengar kom ifrån det vete fan. Men det här året har också varit händelserikt, fast på ett helt annat sätt. Jag har lärt mig en del också. Som att inte vara så otålig hela tiden. Att vissa saker är värda att vänta på. Det har varit väldigt nyttigt.
 
År 2014 vandrar jag vidare mot nya mål och prickar av saker på listan över sådant som jag vill göra. Drömköket kommer på plats. Vad semestern har att bjuda på får vi se, kanske har jag några önskemål men allting handlar om prioritering också. Jag är lite sugen på att skaffa en till katt, en liten Bengal, men om det blir under 2014 eller längre in i framtiden är osett. Ibland behöver man inte planera allt så himla noga. Saker har en förmåga att hända ändå när det är dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0