Året som gått

Jag kan inte förstå att det redan gått över ett och ett halvt år sedan den där bilden togs. Sedan jag fick min efterlängtade ring på fingret. Men tiden går fortare än man tror. När jag går tillbaka i arkivet och ser bilderna från Turkiet så ser det så underbart och varmt ut. Dock så är sanningen att det regnade en hel del också. Fast trevligt var det såklart ändå.
 
Det här året har inte bjudit på några resor. Men jag vill ändå sammanfatta vad året faktiskt HAR bjudit på. För att börja i januari så skrev vi ju kontrakt och blev husägare på riktigt. Samma månad flyttade vi in. Jag åkte även och red en väldigt liten ponny vid namn Felicia några gånger.
 
I februari bokade vi biljetter till en deltävling av melodifestivalen och åkte dit för att se den. Då det var i Skellefteå åkte vi givetvis och åt middag hos min mor och bonusfar innan och bjöds på den godaste maten jag vet. Vilka låtar som deltog i melodifestivalen minns jag inte så noga, bara att "en jävla schlager" var min favorit och att vi satt ganska nära där artisterna gick förbi när de skulle ut på scenen från greenroom.
 
Under mars månad hände inte så mycket spännande. Det var personalmöte med bowling och middag, men jag längtade mest hem. Åkte även skridskor för första gången på många år och ramlade inte en enda gång, lite stolt var jag allt.
 
I april firade jag och min älskling tre år tillsammans. En annan dag var vi och såg en konfirmation och jag kom fram till att kyrkor inte är min grej. Jag och min mor hade en heldag tillsammans och åkte till IKEA och hade allmänt trevligt. Var även och red en jättepigg ponny vid namn Confidence några gånger. Han var jättefin men jag konstaterade en gång för alla att jag egentligen inte har tiden att rida.
 
Maj bjöd på fint väder om jag inte missminner mig. Låg ute och solade en hel massa. Jag överlevde en natt helt själv i huset och kom på mig själv med att se på hockey och tycka det var underhållande. Annars jobbade jag nog mest.
 
Under juni upptäckte jag att min förra häst var till salu på blocket. Jag ville såklart köpa honom men insåg att det inte var läge. Vi handlade golv till delar av huset. Vi firade midsommar hos min älsklings föräldrar och jag som inte tänkt dricka råkade bli full och försökte välta en husvagn. Haha. Vi åkte även till Kalix tattoo fest och hälsade på min farmor och farfar.
 
Juli månad var vi hundvakt åt Honey för första gången. Jag fick min högsta lön hittills och hade två veckors semester. Under den tiden hann vi med att hälsa på min förra häst Kvicksilver och lyckan var total när jag fick sitta på hans rygg igen. Hundagility, hundutställning och loppis var vi också på.
 
Augusti minns jag som en lite tyngre månad. Jag var nedstämd över att jag aldrig gick upp i vikt. Vi köpte en ny säng och var till Nolia i Umeå, men jag hann inte köpa just någonting.
 
I september var vi och såg "I love musicals" med Peter Jöback i Luleå. Vi åt god middag på en restaurang och sedan åt vi lite till på Donken. Jag bakade kakor och blåbärskaka och vi satte upp en panelvägg i vardagsrummet, det blev snyggt. Vi åkte även till Råneå och firade min lillebror som fyllde år och på kvällen grillade vi korv och drack shottar. Mitt jobb brann upp också och vi fick börja jobba i en barack. Jag var på arbetsintervju för ett annat jobb som jag inte fick. Var till IKEA med min mor igen och åt en massa mat den dagen. Jag och min älskling tog en spontantripp till Luleå och vi satte upp en panelvägg i matrummet.
 
Oktober då. Jag fyllde år, min älskling fyllde år och vi hade försenat födelsedagsfirande för våra familjer. Bakade en del, vissa saker blev mer lyckade än andra. Sambons arbetskamrater kom på middag en dag och en annan åkte vi till IKEA och kollade på kök. Fick min första p-bot och försökte hjälpa min mor att göra en hemsida.
 
November bestod av en massa julklappsinköp. Vi var och såg Jerry Williams i Luleå och åt god restaurangmiddag innan. Var även hundvakt en del åt Honey.
 
December är väl lite oskrivet ännu men hittills har jag mest jobbat. På lördag ska vi och se Stiftelsen som spelar här i Piteå. Sedan antar jag att det blir julafton också.
 
Nästa år tror jag kommer bli ett spännande år och det lär nog hända en hel del. Det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ganska händelserikt år! :)
Kram!

2013-12-04 @ 18:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0