Exotiskt

Nio dagar kvar till resan. Kanske eftersom jag packade resväskan igår drömde jag inatt att jag tog fel på dagen och höll på att åka till flygplatsen en dag för tidigt. Haha. Jag längtar i alla fall tokmycket. Kanske mest längtar jag efter att gå på frukt- och grönsaksmarknader. Köpa en massa färska frukter och sånt. Körsbär, jordgubbar. Äta allt på balkongen på hotellet.

Igår kom vi förresten på oss själva med att kolla på resor till Thailand. Jaha, det är väl bara att börja spara ... Men alltså seriöst, vi har inte ens varit iväg än och börjar redan kolla på nya resor. Hopplöst! Dock så gäller det ju att ha lite framförhållning så man hinner lägga undan en del pengar. Men å andra sidan får jag ju ett femsiffrigt belopp tillbaka på skatten typ i december. Det sitter inte helt fel.

Nåja. Lite ska man väl leva i nuet också. Om en stund ska jag iväg till stallet. Sedan ikväll blir det tre timmars jobb. Sedan till helgen väntar nattjobb. Jag börjar bli förkyld och vill helst av allt bara vara hemma. Men vad fan, sjukanmäler jag mig får jag inga pengar och då kan jag fan inte resa. Så nej, jag ska kämpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0