En del faller på plats

Efter 20 år och ca 7 månader kanske jag äntligen kan säga att jag börjat lära känna min kropp. Det var veckor sedan jag tog en huvudvärkstablett sist. Magen har inte mått såhär bra på länge. Nyckeln till detta: Jag äter ofta och bara sånt jag vet att jag kan äta. Jag tar en kopp kaffe så fort huvudet börjar kännas det minsta tungt, samt dricker mycket vatten. Jag har även fått mer jobb lagt under dagtid.


(2010?!)

Den rent kroppsliga biten har alltså börjat falla på plats. Men det finns en annan del av mig som jag fortfarande inte blivit klok på. Hjärtat, hjärnan ... Alla tankar och känslor. Jag är känslomänniska ut i fingertopparna men är inte alltid särskilt bra på att hantera det. Ibland faller jag handlöst. Säkert finns det sätt att hantera sådant också. Jag har blivit bättre på att styra mina tankar och känslor än vad jag var förut i alla fall. Men fortfarande finns det sådant jag inte råder över. Fast ... Kanske är det inte så underligt. Det behövs nog något längre tid för att förstå sig på hjärtats alla nycker.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0