Jag kan själv ...

Jag försöker intala mig själv att jag kan mer än jag tror. Det skulle liksom vara häftigt att vara en sån där händig tjej som kan allting själv. Men att montera ihop ett klösträd. Där går min gräns! Tog fram delarna och det första jag ser är att det inte finns några färdiga hål i delarna. Och inte nog med det. De medföljande "skruvarna" är totaltrubbiga. Min hjärna sa mig att de där "skruvarna" skulle jag inte kunna skruva genom en träplatta. Där krävdes någon skillad med lång erfarenhet från byggbranschen. Vaaaar är du sambo?!

Men något skulle jag ju göra. Så istället släpade jag upp en bokhylla till förrådet. Stonk och stön, det finns ju hiss en trappa upp men den andra trappan fick jag snällt lyfta den "lilla" bokhyllan som plötsligt blivit väldigt otymplig. Nåja, ska man bevisa för sig själv att man faktiskt kan själv så måste man göra sånna saker.

Nu ska jag dock ägna mig åt det kvinnor är skapta för. Matlagning. Hederligt kroppsarbete i all ära men ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0