Once in a lifetime



Ibland i efterhand inser du att du hade en chans att göra det valet som inte lämnat dig någon ånger. Men istället valde du det som var helt fel och dessutom totalt oåterkalleligt. Som du får ångra i kanske resten av ditt liv. Jag har gjort de valen och allt det gett mig är en massa tårar och ett värkande hjärta. Jag har valt som jag gjort trots att det gjort ont. Varför? Jag fattar ärligt talat inte, för jag lever fortfarande med valen jag gjorde då och det gör fortfarande ont att tänka på att jag kunde valt annorlunda.

Jag antar att det jag vill komma fram till är att när man har något värt att älska, som är värt både ens tårar och glädje. Då är det värt att hålla fast vid. Alltid. Gräset är sällan så grönt på andra sidan som det verkar vid en första anblick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0