Italientankar

Ligger och blickar tillbaka på minnen från Italienresan last october (ibland går vissa meningar inte att formulera på svenska, så för enkelhetens skull skriver jag på svengelska här i bloggen). Under resan var det så mycket flängande fram och tillbaka att jag knappt hann njuta av det. Såhär i efterhand kan jag dock le åt en del. Som tillfället då jag stod i toakön på tågstationen i Venedig och två brittiskor kommer fram till mig. "Excuse me, habla inglés?" frågar den ena och jag svarar utan att tänka "si!" Rätt intressant. Alltså, misstog det verkligen MIG för en italienska? Hade de i så fall någonsin SETT en italiensk människa? Kul att fundera över faktiskt.


Alltså, ganska ungefär SÅHÄR såg jag ut (fast med glasögon istället för linser). Grazie? Prego? QUE?


Kommentarer
Postat av: Isabelle

"Habla inglés?" Är inte det spanska? De kanske tog dig för en annan turist, fast från spanien ;)

2012-01-21 @ 15:11:16
Postat av: Dad

Tur att du kan spanska då:)

2012-01-25 @ 20:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0