Frånstötande

Jag har förresten kommit till en viktig insikt. Mer eller mindre medvetet STÖTER JAG BORT FOLK som försöker komma mig inpå livet. Jag tror det beror på att jag flyttat runt en del och varit tvungen att skiljas från många jag tyckt om. Och att jag undermedvetet bestämt mig för att det är enklare att inte lära känna någon så väl. Jag svamlar mest på och det ska mycket till för att jag ska tycka någon är värd ett serious talk. Men alltså, det är ju skittråkigt att jaga bort folk som försöker bli vän med en. Jag vill inte ha det så i all evighet! Men det är svårt att ändra på ett invant beteende. Dock ska jag försöka nu. Det värsta som kan hända är att jag blir besviken, men det är faktiskt bättre än att aldrig ens ha försökt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0