Farliga situationer

Har varit till stallet nu. När jag skulle dit och precis kört ut från parkeringen måste jag ha blivit snöblind för helt plötsligt var jag påväg ner i en snödriva. Gasade och styrde bort för att inte fastna, men gasade nog lite väl mycket för helt plötsligt var jag påväg i snödrivan på andra sidan vägen. Lyckades dock reda ut det och glad var jag för det, jag är less på att fastna i snödrivor.

Kom sedan till stallet och konstaterade att hästen inte verkade vara riden på över en vecka och det är soooo not okey! Jag gav mig ut på en tur och lillpollen verkade så glad och nöjd, härligt var det. Sen när jag kom tillbaka till stallet och skulle släppa ut henne i hagen så hade en annan häst rymt och sprang runt och orsakade kaos bland de andra hästarna. De stegrade sig mot varandra, sprang omkring och var helt galna. När man sett sin pappa bli översprungen av hästar när man var typ 11 bast, är man ju inte direkt så kaxig i en sådan situation att man går rätt fram till den lösa hästen när man är helt oskyddad och inte kan fly någonstans. Så jag gick runt ett tag och funderade på vad jag skulle göra. Tillslut gick jag och hämtade en tuss hö. Det ser ut som så att hagarna bildar en gång och i slutet av gången sitter en lina för att spärra av ifall en häst skulle rymma från sin hage. Den förrymda hästen gick efter ett tag fram till linan som jag alltså stod bakom och började äta av hötussen. Vi stod på var sin sida och när hästen verkade helt lugn tog jag fast den och den lät sig snällt ledas till stallet.

Ja, herregud. Tur det slutade bra. Kan i alla fall säga att jag är otroligt trött nu. Ska äta något och sedan duscha och vänta på att my lovely love kommer hem!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min nya webbshop är öppen! :D

Vad tycker du? www.emelieraey.se

2012-01-12 @ 20:50:37
URL: http://emeliechristinarengart.blogg.se/
Postat av: NellieB

Tur att d fixa d. Va du ensam där?

2012-01-12 @ 20:57:31
URL: http://Nellieberntsson.se
Postat av: mamma

Duktigt uppstyrt men ta inte i med gasen mer än nödvändigt i såna situationer. Lagom är bäst! :)

Förvrigt med hästarna- mycket klokt tänkt!

Kraaam. <3

2012-01-13 @ 08:36:30
Postat av: Isabell

Hej!

Mkt fin blogg du har. :) Gå gärna in på min blogg och släng in en liten kommentar så är du super! :D <3

Och nu kan just du få göra en header eller design till mig och du kan vinna ett jätte fint pris värt några hundra kronór och en länkning på min blogg under hela 2012!

Om du vill det så skickar bara headern elr designen till [email protected],så väljer jag ut den snyggaste!



p.s Bloglovin byte? :) <3



Var gärna med du oxå & Lycka till :) <33



kramar från mig <3 :)

2012-01-13 @ 11:13:18
URL: http://slacci.blogg.se/
Postat av: Dad

Bra att du passade dig för hästarna, det kan göra ont. Kör försiktigt, hur funkar de nya däcken förresten? Kanske du suttit som ett frimärke i snödrivan med de gamla?

2012-01-25 @ 20:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0