Sammanfattning 2012

Större delen av 2012 har faktiskt passerat. Det känns som att en sammanfattning av vad jag gjort under året kan vara på sin plats. Och faktum är att jag faktiskt bockat av flera saker på listan över saker jag ville hinna göra någon gång. Det har faktiskt varit ett rätt galet år om man ser tillbaka på det!

Till att börja med ... I januari hade vi bott i vår nya lägenhet i ungefär en månad. En trea, då hade jag länge önskat att vi skulle flytta ihop på riktigt och skaffa en större lägenhet. Och så blev det verklighet.

Jag längtade efter att resa. I februari ringde min älskling när jag var på jobbet och sa att han hittat en resa till Turkiet. JAMEN BOKA DÅ!!!

Så i maj åkte vi iväg till Turkiet, Alanya. Bara det var ju helt underbart, men till råga på allt fick jag en av mina drömmar uppfyllda. Den 18 maj, mellan Norges och Turkiets nationaldagar, förlovade vi oss!

Vi kom hem och det hann inte ens gå en månad så konstaterade jag att jag hemskt gärna skulle vilja ha en katt. Efter lite letande på blocket flyttade Yoda hem till oss.

Sedan tror jag att det hann bli juli. Längtan efter att resa hade inte stillats av vår sista resa och eftersom att vi fortfarande hade mycket pengar kvar på kontot så varför inte ... En resa till New York bokades för oktober.

Resan bokades nog någon gång i början av månaden. Någon gång i slutet av juli upptäckte jag att min gamla Toyota Corolla rostat sönder totalt. Att köra med den var nog inte så tryggt. Började alltså kolla på nya bilar och bland det sista jag gjorde i juli var att köpa en Saab 9-3 från 04. 44 000 kontant, där rök fickpengarna inför New York resan.

Sedan höll jag mig rätt lugn enda fram till oktober då det var dags att resa till New York. Vi spenderade lite drygt tio fina dagar där. Fick se Empire state building, china town, brooklyn bridge osv ... Samt äta väldigt gott.

Vi kom hem igen och nu var faktiskt behovet av att resa väldigt stillat. En sjukt lång flygtur tog verkligen knäcken på mig. Men vad skulle vi då hitta på istället ...?
 
Det hann bli november och vi började bli lite sugna på hus. Efter en del letande hittade vi det hus vi ville ha. I december, alltså denna månad, vann vi budgivningen och skrev på papprena för huset.
 
Och som att inte det var nog hann jag samma månad med att tatuera mig för första gången i mitt liv.
 
När jag ser tillbaka på året undrar jag hur jag kunnat bränna så sjukt mycket pengar?! Jag menar, jag är ingen drottning och har ingen skyhög lön. Men visst, har jag jobbat som en jäkla idiot större delen av året. Och jag kan också konstatera att nästa år kommer bli betydligt lugnare. Visst har det här varit ett fantastiskt år om man ser till allt jag gjort. Men vem orkar hålla samma tempo år ut och år in ...?

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att höra! <3

2012-12-13 @ 11:45:44
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: Tack så hemskt mycket, jag är lyckligast i världen :D

2012-12-13 @ 15:33:30
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0