Bättre och bättre dag för dag

Vaknade tidigt i morse, kände efter och konstaterade att huvudvärken verkade ha försvunnit. Men istället hade jag tydligen lyckats dra på mig något nackspärrsliknande under natten. Yay. Gick upp och åt lite soygurt och tog en tablett. En liten stund senare började det vända sig i magen och jag var tvungen att spy. Börjar misstänka att antingen så är jag gravid eller så har min kropp börjat säga ifrån att nu får det vara slut med tabletter. Jag tror mer på det sistnämnda.

Men trots denna incident känns det faktiskt som att jag mår bättre idag och jag ska försöka ta mig till gymmet innan jobbet. Antar att jag inte kan förvänta mig att jag ska vara i toppskick om jag inte anstränger mig för att vara det. Efter dessa dagar är jag mer motiverad att träna ordentligt och hålla kroppen frisk. Att knarka smärtlindrande är uppenbarligen ingen idé om kroppen inte ens vill ta emot dem. Det är inte heller ett långsiktigt alternativ.

Nej, träning och vila samt ordentliga, regelbundna måltider är receptet. Jag satsar på att börja nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0