Bättre och bättre dag för dag?

Igår mådde jag riktigt dåligt och fick inte behålla något av det jag åt under hela dagen. Men jag bokade i alla fall en läkartid och fick komma in redan samma dag. Dock fick jag bara konstaterat vad jag redan anade, nämligen att det berodde på spänningshuvudvärk. Spänd som en fiolsträng var jag. Att boka tid hos sjukgymnast är alltså bästa alternativet, men jag fick i alla fall en burk muskelavslappnande piller ... Möjligtvis att de kan hjälpa men jag fick inga garantier.

Men kanske gjorde de det. Det känns som att jag mår bättre idag och eftersom att jag vaknade så tidigt ska jag försöka bege mig mot gymmet. Jag vet ju att det är det jag behöver i grund och botten, men det har varit svårt att komma igång när man mått dåligt.

Hur som helst ser man verkligen saker från en annan sida när man har ont och inte mår bra. Allt man bryr sig om är att bli frisk och allt annat man drömde om känns plötsligt så oviktigt. Nyttigt kanske.

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Men jag har verkligen läkarskräck och hamnar alltid hos sådana där läkare som inte bryr sig eller tar en på allvar. Så det är inget alternativ ens.

Skönt att du mår aningen bättre.
kram

2012-08-21 @ 12:24:44
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0