Suckar

Nu var det några dagar sedan jag skrev. Men allvarligt talat, WHO CARES? Jag har ju knappt några läsare ändå ...

Hur som helst, inte särskilt mycket har hänt sedan sist jag skrev. Var ledig igår och jobbar fyra timmar idag. Jag kan inte påstå att jag är särskilt nöjd med hur få arbetstimmar jag har här framöver. Jag vill ju jobba jättemycket och få cash! Har suttit och kollat på resor hela morgonen. Kanske kan det bli en i oktober. Som en födelsedagspresent till sig själv. Kanske. Men jag vet inte hur troligt det känns.

INGET HÄNDER. Vilket händelselöst liv man har. Suck.


"Vad hände sen då?". Inget typ.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad är det som gör att en resa inte känns trolig?

Om det är vad du vill göra måste du ställa dig några frågor: Känns livet lättare om jag gör resan? När kommer jag att känna mig mer tillfreds över vardagen-om jag gör den där resan eller om jag stannar hemma? Vad skulle vara värt att offra för en vecka eller två för att jag skulle känna mig bättre till mods? Blir jag en gladare och nöjdare människa om jag gör en otroligt efterlängtad resa? Vad är jag rädd ska hända om jag lämnar vardagen ett tag? Hur troligt är det att just det ska hända? Och OM det skulle hända-hade jag varit mindre glad och orkat möta vardagen på ett lika bra sätt om jag inte skulle åkt? Varför tillåter inte jag mig själv att göra det som jag längtar så hett efter?



Vad ger du dig själv för svar? Det är det som är det viktiga för bara du kan svara på de frågorna och fundera över vad det är som hindrar dig. Man kan inte gå och vara olycklig och skylla på omständigheterna. Det är du som skapar dina omständigheter själv. Du kan till största delen avgöra vad som ska ske i ditt liv men många gör sig själv till offer för omständigheterna. Man kan gå omkring och gnälla och klaga på det liv man lever men i själva verket kan man istället se till att göra det man blir lycklig av och det som gör en glad. Att förlita sig på att andra människor ska göra en lycklig funkar sällan. Gör det det någon gång är det en bonus i livet. Inte en livhanke. Vi måste lära oss att leva vårat liv själv och inte förlita oss på att andra ska göra det åt oss.

Kram gumman! Älskar dig!

2011-09-05 @ 14:56:47
Postat av: Isabelle

http://www.youtube.com/watch?v=jI2EcRXR7RU

2011-09-05 @ 15:30:37
Postat av: Anonym

Pengar mamma, pengar ...

2011-09-05 @ 20:22:21
Postat av: mamma

Billiga resor Bea, billiga resor. Tills du har råd med en dyrare.

2011-09-06 @ 06:39:29
Postat av: Bea

Billiga resor mamma, billiga resor. När åker vi? ;-)

2011-09-06 @ 10:54:39
Postat av: mamma

:D Älskar dig! Önskar jag kunde! Verkligen! Hoppas kunna det någon gång i framtiden gumman. Innan håret grånat alldeles och benen inte bär längre...på dig alltså! Moahahaha! Skämt och sido. Någon gång gumman. Någon gång ska vi det. Du och jag. Lovar.

2011-09-06 @ 15:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0