Strömavbrott, en katastrof

Vaknade i morse av att det regnade och blåste extremt mycket. Satte mig i godan ro och läste en tidning när det plötsligt blev helt mörkt omkring mig. Strömavbrott. Jag ställde mig i alla fall i duschen och när jag var klar insåg jag en sak, strömavbrott= inget kaffe! Smått panikslagen bestämde jag mig för att ta en bamyl koffein och hoppas att det skulle lindra koffeinbegäret. Sagt och gjort. Sedan åt jag en tallrik med fil och drack lite juice samtidigt som jag konstaterade att Internet inte heller fungerade.

Kaffesugen och Internetlös satt jag alltså i soffan i mörkret och kände mig handikappad och avskuren från omvärlden. Men så plötsligt skedde ett mirakel. Strömmen återvände! Så nu har jag druckit mitt kaffe och kan äntligen blogga igen.

Så beroende man är av ström.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0