Öppet brev till alla arbetsgivare ute i landet

Kära arbetsgivare.
Jag har en önskan.
Om ert företag uppfyller mina krav på ett arbete så snälla, kan ni inte ge mig ett?

För det första, och det är det absolut viktigaste, så vill jag bli fastanställd inom tre månader. Jag är nämligen så awesome att jag förtjänar det.

Sedan så vill jag jobba mycket. Minst fem dagar i veckan, annars kommer jag börja må dåligt både psykiskt och fysiskt i brist på rörlighet och social kontakt.

Jag vill helst börja på morgonen så jag kan tajma in mitt liv med min pojkväns. Dessutom är jag en morgonmänniska och presterar absolut bäst mellan 10-14, så det skulle alla tjäna på.

Det är inte så viktigt att jag får en jättelön eftersom att jag ändå kommer jobba så mycket att mitt liv går ihop ändå. Vad som är viktigare är att jag får träffa mycket folk och att jag får röra på mig. För mycket stillasittande och brist på mänsklig kontakt skulle göra mig galen.

Till sist så vill jag hemskt gärna ha helt awesome arbetskamrater. Inga jättepretto och superdryga personer som tycker man måste vara superseriös jämt. Utan sådana som går att skämta med, så man kan ha kul på jobbet också. Alltså, helt seriöst så presterar man ju bättre om man är glad.

Så ... Vad säger ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0