Lingon!



Var till Norrfjärden idag och lämnade över bilderna från fotosessionen. Sedan bestämde jag mig för att köra runt lite planlöst för att leta efter hästar. Jag hittade visserligen några, men det hade kanske sett lite skumt ut om jag stannat för att klappa dem.

Så istället fick jag, mitt på en enslig skogsväg, för mig att plocka lingon. Sagt och gjort. Jag tog en platspåse och stegade ut i skogen. Efter en liten stund upptäckte jag att påsen var trasig, lyckat. Men den gick att laga i alla fall. Jag tänkte att jag nog fick vara glad om jag lyckades hitta typ tio lingon, men efter en bra stunds letande lyckades jag faktiskt få ihop till några! Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men jag kommer kanske på något.

Sedan jag kom hem har jag slängt iväg en jobbansökning till ett jobb i Luleå. Vill ju verkligen ha heltid, så jag måste försöka ordna det på något vis. Visst, jag söker inte jättemånga jobb eftersom att jag trivs med det jag har. Men faktum kvarstår, ska jag komma upp i fler arbetstimmar verkar det enda alternativet vara att försöka söka lyckan på annat håll. Jag tycker det är jättetråkigt och önskar att det inte behövde vara så. Men men, shit happens.

Nog pratat om jobb. Det och resor är väl ungefär det enda jag pratar om. Kul att läsa om eller? Kanske inte.


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad duktig du varit! Man kan göra mycket med lingon. Sylt,saft,bakverk,eller som goda och vackra dekorationer till en viltkötträtt. Nu har du ju både viltköttfärs och kantareller och lingon! Det kan bli både gott och vackert! :)

Kram!

2011-09-30 @ 07:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0