Framsteg



Nu under förmiddagen har jag följt upp en liten dröm sedan länge och sökt ett caféjobb. Man vet ju aldrig om det ger något, men det skadar ju inte att slänga ut lite trådar. Sedan försökte jag ägna några minuter åt att gå på stan men jag konstaterade ganska snabbt att det helt enkelt inte roar mig. I alla fall inte när jag vet att jag måste spara pengar. Det hade säkert varit betydligt roligare om jag varit ekonomiskt oberoende och kunnat köpa vad jag ville. Om jag inte behövt se på alla fina plagg och veta att de var för dyra för min ekonomi.

Sedan har jag även sms:at lite med en om fotojobb som förmodligen blir av under nästa vecka. När jag ändå försöker leva mina drömmar kan jag ju lika gärna ta alla på samma gång. Att någon gång kunna ta fler fotouppdrag och kanske till och med kunna leva på det skulle vara ett drömscenario. Allra roligast skulle det förstås vara att fota i utlandet, men man måste ju börja någonstans. Nu i början är jag glad om de små jobb jag får kan finansiera köp av nytt bläck till skrivaren.

Jag ser alla små steg som framsteg. Så länge det går framåt är jag nöjd. Och jag vill ha mycket på gång, samtidigt. Aldrig behöva ha tråkigt eller känna att det inte händer något. Kanske måste jag hitta på några fler projekt. Hmm ... Designa kläder? Skriva en till bok? Något annat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0