Nytt liv

Okej, jag brukar inte försöka ge löften till mig själv som jag inte kan hålla. Som att "starta ett nytt liv" utan godis och sådant i den stilen. Men efter att ha grinat illa åt min spegelbild ett tag nu tycker jag faktiskt det är på tiden att göra något. Gud vet hur mycket läsk jag hinkat i mig de senaste veckorna, jag vill nog inte veta. Så nu går jag all in och ger mig själv totalt läskförbud, godisförbud, chipsförbud.

Godis äter jag ändå inte särskilt mycket av och inte chips heller, så den delen kommer bli enkel. Läsk kan jag klara mig utan men det innebär för mig en sockerkick som är välbehövd på jobbet. Men nu är det slut med det. Jag är förmodligen hösttrött och behöver all energi jag kan få för att klara mig genom hösten och vintern. Därför ska jag i alla fall göra ett tappert försök att stoppa i mig mer vitaminer och mindre socker.

Och när jag ändå håller på och styr upp mitt liv kan väl lite motion också vara på sin plats. Ska sätta mig ner och försöka göra ett motionsschema och kanske matlista på torsdag eller så. Blir väl bra?!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter toppen gumman! Du är bäst!

Älskar dig otroligt mycket! Visst vet du det! <3

2011-11-08 @ 15:55:19
Postat av: Bea

Jag tror jag vet det ... Men det var länge sen vi hördes!

2011-11-09 @ 10:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0