Det är MITT liv

Alltså snälla människor, jag TROR jag vet bättre än någon annan hur JAG ska leva MITT liv. Så om ni bara kunde sluta lägga er i alla beslut jag tar och fördöma dem i 190 kanske jag kan få en chans att FÖR EN GÅNGS SKULL göra mina egna misstag. Jag vill inte plugga, jag vill flytta till en trea och jag vill inreda den med möbler JAG trivs med och alla är kanske inte så billiga. Men seriöst, det jag vill göra är ändå sådant som merparten i min ålder ändå skulle gjort om 20-30 år. Som att satsa på kvalitétsmöbler man inte vill byta ut om några få år för att de gått sönder eller man tröttnat på dem. Och flytta till en trerummare skulle ändå varit nödvändigt om några år. Så istället för att göra det om några år gör vi det nu och behöver alltså inte flytta igen för att vi växt ur lägenheten. Här tänker jag långsiktigt. Deal with it.

Jag vill inte ägna flera år av mitt liv framför en skolbänk för att sedan kunna flascha med en fin examen som ändå inte säger ett dugg om mina faktiska livserfarenheter. Jag vill börja på botten och jobba mig uppåt som folk gjort i alla tider. Varför skulle jag inte kunna göra det? Det är fan så mycket mer respekt i det än vad det är i att safea och plugga.

Andra får göra precis hur de vill, det lägger jag mig inte i. Men alla får lägga sig i mina val? Vill jag ha någon annans synpunkter ber jag om dem. Jag vill inte behöva isolera mig totalt utan internet och telefon för att vara säker på att slippa höra fördömande ord från sådana som tror sig veta bättre än mig.


Kommentarer
Postat av: Patricia♡

Oj, vem är det som lägger sig i? Alla får göra sina egna val och känner du att du gör rätt, ja då är det rätt:)



Usch, jag fixar varken jobb eller plugg så som det ser ut nu, skulle krascha för minsta lilla gnäll:(



Kram

2011-11-18 @ 11:29:00
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0