Internationella kvinnodagen

Idag är det internationella kvinnodagen, fettisdagen och internationella pannkaksdagen. Med tanke på hur många dagar det finns på ett år är det lite intressant att vi kvinnor inte ens kan få en egen dag utan måste dela med diverse ätbara ting. Det är säkert för att vi har två revben mindre än männen som de bestämt att det ska vara så.

Nu lät det kanske som att jag brydde mig om det. Det gör jag verkligen inte, faktum är att jag gärna delar dag med semlor och pannkakor, gottegris som jag är. Och sen undrar jag ... Vad är det med kvinnor i största allmänhet som gör dem så värda att hyllas? Vissa är ju rent ut sagt fåniga och idiotiska, måste hyllningen innefatta dem också? Jag skulle hellre vilja ha en dag som hyllade ... Alla man tycker om, oavsett kön. Världen består inte av kvinnor och män, varav det ena könet uteslutande består av idioter. Världen består av människor. Vissa värda att hyllas, de flesta inte. Slopa feminism och jämnställdhet, man får det man förtjänar (om det inte gäller stryk dvs).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0