Skärpning

Idag klev jag upp med ett värkande huvud. Är faktistk ganska imponerad att jag klarat hela veckan hittils utan en enda huvudvärkstablett, men nu när jag kom hem till lägenheten fick en brustablett bli min räddning. När jag kollade mailen en stund senare upptäckte jag att lektionen vi skulle haft idag blivit inställd. På ett sätt var det en lättnad, för jag känner mig sannerligen inte pigg.

Fast visst, det är ganska skönt att komma ut och göra något också om än det bara är skola. Men jag ska försöka aktivera mig på annat sätt istället för att inte fastna vid datorn hela dagen. Sitter på tok för mycket vid datorn nu, känner ett ständigt behov av att kolla om det hänt något på facebook eller om jag fått något mail. Tror det kan innebära att jag börjar bli smått beroende och beroenden, det ogillar jag skarpt. Därför blir det nu till att skärpa sig, läsa en bok istället eller vad som helst.

Men nu ska jag äta frukost, gröt med hallonsylt och kaffe till det känns helt okej. Jag är så duktig på att äta bra frukost alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0