Att unna sig

Sitter och äter en ordentlig frukost bestående av fil med müsli, kalvsyltemackor, melon, kaka, babybel-ost och kaffe. Frukost är helt klart min favoritmåltid på dagen så jag har bestämt mig för att lägga mer krut på att äta gott på mornarna, även om det kostar lite mer.

Idag steg jag frivilligt upp klockan sju förresten, helt utan tvång. Ställde väckarklockan och pallrade mig upp när den ringde. Har helt enkelt insett hur skönt det är när dygnet har fler timmar att använda sig av. Att kunna sitta i godan ro och äta frukost samtidigt som man kollar på datorn vad folk gjort sedan sist man var inne. Det är livskvalité för mig att bara kunna ta det lugnt och göra saker utan att stressa. För att kunna göra det måste jag veta att jag har många timmar att lägga på det, att jag inte ständigt behöva snegla på klockan och undra hur mycket tid jag har kvar. Att jag upptäckt detta först nu!

För övrigt har jag börjat lägga några slantar i min fina spargris. Har bestämt mig för att allt jag lägger där, ska gå till en utlandsresa någon gång i framtiden. Ska försöka sälja bort lite saker jag inte behöver så jag får fler slantar att lägga i spargrisen också.

Nu ska jag se om det braiga bloggnamnet jag kom på är ledigt. Bye bye!


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj! Har du kommit till ett vägskäl? Upptäck en ny sak med livet? Lugnet. HÄRLIGT! :)

Älskar dig! Puss!

2011-02-19 @ 10:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0