Mål



Jag är en väldigt rastlös själ, så lediga dagar som denna går hjärnan på högvarv. Jämt och ständigt tjatar jag om att jag vill resa någonstans. Men då måste jag jobba så mycket jag bara kan. Det fanns ett ledigt pass ute på torsdag. Jag tog det inte eftersom jag ska till stallet då. Någonstans har jag även börjat inse att jag måste leva i nuet också. Kan inte bara leva för att någon gång i framtiden kunna göra eller köpa någonting.

Nyårsafton börjar närma sig. Det känns därför som en idé att skriva en lista över saker jag vill hinna med under 2012. Frågan är bara vad jag vill. Ärligt talat måste jag nog ta mig en ordentlig funderare över det. Det ska vara saker som är realistiska, som jag kan uppnå under det året. Och jag ska vara beredd att jobba för det.

Såhär skulle mina mål för 2012 kunna se ut:

- Skaffa ett till jobb eller ett heltidsjobb, för att öka min inkomst.
För att kunna uppnå detta måste jag skriva cv:n och ge mig ut och söka en massa jobb.


- Tatuera mig.
För att kunna uppnå detta måste jag boka en tatueringstid.


- Resa till någon cool storstad (New York, Tokyo, Paris osv.)
För att kunna uppnå detta måste jag öka min inkomst kraftigt.


- Resa till något varmt land (Turkiet, Marocko osv.)
För att kunna uppnå detta måste jag boka resan och spara pengar för den)


Osv. Osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0