Livet som snabbmatsslav

Jag är inte så himla missnöjd med mitt liv ändå. Trots att jag har ett jobb som många ba "amen det skulle jag aaaldrig vilja jobba med" Det passar inte alla. Men jag tycker faktiskt om det. Att det dyker upp nytt folk hela tiden och att man ska skynda, skynda, skynda, leverera, leverera, leverera. Jag tycker det är förbaskat roligt! Visst, efter fem timmar på det viset om man råkar vara förkyld också kan man börja känna sig lite avslagen. Men ÄNDÅ, skulle jag vilja byta det mot något lugnare? NEJ FÖR FAN.

Det är något visst när man har stressat som en galning fram till driveluckan och får höra ett glatt överraskat "vad fort det gick!" Eller när man står och tittar på någon som inte jobbat lika länge som en själv och inser att "shit vad bra h*n blivit!" Det är förbaskat roligt att se folks utveckling och jag har inga problem med att de kanske blir mycket bättre än mig trots att de börjat senare. Jag tycker om när allting bara funkar, när det känns som att man kan läsa varandras tankar och verkligen jobba som ett team! När man kommer in i ett flow och alla är på topp.

Visst söker jag lite sporadiskt efter andra jobb. Jag hatar att jobba natt och det är verkligen en del jag gärna skulle slippa. Fulla ungdomar liksom ... Jag skulle aldrig gå ut på krogen och träffa dem fullt frivilligt. Jag hatar att jag är provanställd på 20 timmar i veckan och inte heltidare. Men jag älskar tempot, teamkänslan, det.


Kommentarer
Postat av: Dad

Kloka insikter:)

2011-12-22 @ 08:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0