Fina vardagsstunder och drömmar

Igår gjorde vi verkligen ingenting. Såg filmer och åt godis. Ändå var det en dag jag verkligen uppskattade. Faktum är att det inte är ofta vi har sådana heldagar, alltid är det någon som jobbar. Men inte igår alltså. Det var fint, så fint. Jag tänkte faktiskt i mitt stilla sinne att om vi båda skulle vara arbetslösa losers så skulle det inte göra så mycket. Fast joo, det skulle vara ett problem i längden. Ett stort problem.

Idag ska jag till stallet under förmiddagen och sedan jobbar jag 16-24. Tillbaka till verkligheten alltså. Men det är ju denna verklighet som genererar några pengar. Inatt drömde jag förresten att vi bokat en resa till Rom. Italien, IGEN?! Nåja, det var ju bara en dröm. Om det inte varit det hade nog andra länder legat närmare till hands. Jag hoppas vi kan boka en resa till sommaren. Vet dock inte om det är lite önsketänkande som det ser ut i nuläget. Men men, det är drömmar som får oss att fortsätta framåt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0