Så mycket som spelar in

Jag blir frustrerad. För att i slutändan blir det aldrig någonsin som jag drömmer om. Vad JAG än gör kan jag aldrig ensam påverka mitt liv. Nej, för det finns så många andra faktorer som spelar in. Så många människor som har ett finger med i spelet när det kommer till att påverka hur min framtid ska se ut.

Som när man söker drömjobbet, då ska någon annan besluta om man får det även om man själv vet att man är klippt och skuren för jobbet. Har man jobb är det upp till någon annan att bestämma hur många timmar man får jobba och därmed hur mycket man tjänar.

Visar det sig sen att man får jobba mycket och lyckas tjäna ihop en fet lön så man kan göra saker, då är det ändå inte säkert att det blir av. Jag vill till exempel resa. Men om den man vill resa med inte kan då? Visst, man kan ju resa själv men risken är större att det inte blir av alls. Och då var det ju ändå totalt värdelöst att jobba ihop till alla de där pengarna.Totalt värdelöst.

När ska jag få leva? NÄR?


Kommentarer
Postat av: Celicia

Svar: H&M! ;)

2011-08-25 @ 10:46:35
URL: http://cellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0