Viktiga små ord

Jag har nog aldrig riktigt reflekterat över det förut, hur viktiga ord kan vara. Men faktum är att ett uppskattande ord till någon kan göra så himla stor skillnad. Hur ofta går vi inte och tänker positiva saker om en person och hur sällan är det inte vi faktiskt säger det vi tänker. Kanske är det en fråga om att inte våga ge någon ett berömmande ord, men vad kan man egentligen ha att förlora på det?

På senare tid har jag insett att om jag inte haft min mamma som alltid varit väldigt bra på att låta mig höra positiva, uppmuntrande ord, så hade jag kanske också hört till dem som tycker att "dagens ideaaal är ju heeelt feeel, det uppmuntrar unga tjejer att se ut på ett sätt som är totalt omööööjligt och de mår ju sååå dåligt av det". Ärligt talat har jag nog aldrig kunnat identifiera mig med de där tjejerna, för jag har alltid varit ganska nöjd med hur jag ser ut vilket jag har min mamma att tacka för. Jag har aldrig förstått hur folk kan må så dåligt, förrän nu ... De har väl helt enkelt inte fått höra tillräckligt mycket att de duger som de är, nej inte duger förresten, att de är vackra precis som de är!

Något jag aldrig tycker man ska snåla med är uppmuntran och att tala om för de man tycker om hur man känner för dem. Inte fan är det lätt av någon anledning och jag har aldrig gjort det själv heller, förrän nu. Ibland har jag nämligen råkats trilla över ett blogginlägg fullt av en massa vackra ord dedikerad till någon speciell person, kanske ett syskon eller en partner. Det har då slagit mig att jag skulle grina av lycka om någon skrev ett sådant inlägg till mig, så varför skulle inte jag kunna glädja någon annan genom att skriva ett sådant till dem? Därför har jag verkligen försökt bättra mig och tala om för folk hur mycket jag uppskattar att ha dem i mitt liv. Jag hoppas det når fram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0