True love never ends?

Någon ändrade sin facebooksstatus från "i ett förhållande" till "singel". Det var inte jag, men likafullt kom jag på mig själv med att lipa! Visserligen bara i typ tre sekunder innan jag kom på hur löjligt det var, men ändå. Inte okej liksom. Men jag vill ju att alla ska vara lyckliga och att allt ska vara bra jämt och när någon jag känner ändrar sin relationsstatus och uppenbarligen är ledsen över det, då BLIR jag sentimental!

Inte minst kanske för att jag förstår hur jävligt det skulle kännas! Av allt jävligt i världen kan jag inte tänka mig något värre än statusuppdateringen "Beatrice Jonsson är singel". Dessutom är ju min relationsstatus på den mest officiella platsen på hela facebookprofilen, ALLA skulle se! Ni förstår vilken mardröm det skulle vara va?

Fick jag bestämma skulle folk inte bli less varandra och de skulle inte komma på att de inte passar ihop. När de sa "jag älskar dig" skulle de mena det i den grad att det gällde för alltid. Skulle jag få bestämma skulle folk inte bli kär i någon de inte var säkra på att de ville leva resten av sitt liv med. Jag är en sån hopplös romantiker ... Men ärligt talat vägrar jag bli "realist" i det fallet, för jag tycker det skulle vara så fint om det var sådär och inte bara i sagorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0