Redhead

Har någon råkats missa det så har jag ju i alla fall varit sugen på att färga håret rätt länge nu. Tanken var väl att vänta ett tag och sedan göra det hos frisören, men så fick jag ett infall när jag stod och diskade idag. Cykeln släpades fram och jag tog mig in till stan och inhandlade rea-hårfärg på Cubus (jag har kikat på den tidigare ...). Sedan bar det av hemåt och jag började ivrigt applicera färgen i håret. Efter ett tag slog det mig att jag kanske borde sätta på mig plasthandskarna också, så det gjorde jag. Sedan flöt det på ganska bra bortsett från att mina ögon (samt resten av kroppen) och toalettinredningen levde lite farligt. Det blev färg lite här och var kan man väl säga ... Men även i håret faktiskt, och nu sitter jag bara och väntar på att håret ska torka så jag kan se hur resultatet blev!

Vilken färg valde jag då tillslut? Den hette visst rödsvart?! Ja, när jag har lite svårt att bestämma mig brukar jag ta ett mellanting. Sist jag hade svårt att bestämma mig för en färg kom jag hem med ett förskräckligt orangerödrosa (?) nagellack, jag visste inte om jag skulle ha rött eller rosa ... Den här gången tror jag dock det blir mer lyckat! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0