Mer tid och ork, tack!

Gud så jag hatar att tvingas välja! Jag har en pojkvän, två föräldrar på var sitt håll och tydligen även vänner (?!) som alla faktiskt vill ha lite av min tid. För mig är det helt ofattbart, men tydligen är jag inte totalt frånstötande i alla fall. Det är ju jättekul ...

Men även väldigt jobbigt. För att jag inte vill välja bort någon, för att varje gång jag gör det känner jag mig som en genomrutten människa. Det är ju inte det att jag inte vill träffa alla mina fina klasskompisar, hjälpa min pojkvän med sådant han behöver göra eller åka och äta tårta med mina släktingar ... Men varför tycks allt ske samtidigt och till råga på allt med en envis förkylning som äter av mina krafter?!

Jag klagar på att det inte händer något, men det gör det ju. Problemet är bara att det händer för mycket på samma gång! Sker det två-tre saker en dag kan jag fullt likaså bara vara med på högst en, i bästa fall. Därför känns det aldrig helt bra, för jag vet att varje gång jag väljer en sak har jag valt bort något annat. Jag vill ju vara med på allt, vara överallt, samtidigt!

Det är dessutom ganska nytt för mig att det faktiskt händer mycket på en och samma gång. I flera år har jag visserligen önskat att ha det såhär, men nu har jag insett att det är ganska dåligt för samvetet. Fast det kanske bara är en fråga om att lära sig att planera sin tid. Ja, det kanske ger sig så småningom! Hoppas bara jag har några vänner kvar när det väl sker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0