Live your dreams

I have a dream. Japp, om mina drömmar skulle slå in skulle jag skriva en bok som drog in miljoner och jag skulle kunna hoppa av min journalistutbildning. Seriöst, är det inte så att alla journalister wannabe författare, innerst inne? Det verkar i alla fall som att rätt många stora författare börjat som journalister! :-P

Nu låter det som att jag inte alls vill bli journalist egentligen, men det vill jag ju. Fast jag ser det snarare som mitt andraval, för att skriva sådant som kommer från min egen hjärna istället för att förmedla fakta lockar faktiskt aningen mer! Dock så vill jag verkligen skriva, så går inte det ena får jag väl satsa på det andra.

Fast att nöja sig med andrahandsvalet kanske inte stämmer så bra överens med mitt motto som lyder "lev dina drömmar". Därför ska jag nu sätta mig ner och skriva den där bestsellerboken. Kan Stieg Larsson och Guillou så kan väl jag?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0