Jag kan bli förbannad på mig själv

Ibland kan det vara klokt att prata med en vän för att få perspektiv på saker, so I did. Det är skönt att höra att man inte är ensam om att känna och tänka på ett visst sätt ...

Men det var även en annan sak som slog mig efter att ha fått lite peptalk. Vad fan skulle jag vara SÄMRE än någon annan för? Varför skulle jag INTE förtjäna allt jag har? Det finns trots allt sådana som är betydligt värre och som inte ens försöker göra något åt det. Visst kan jag sitta och trycka ner mig själv och inbilla mig att det inte finns en enda anledning i världen till att någon skulle kunna älska mig. Men ärligt talat, vad får jag ut av det?

JAG ÄR BÄST. JAG ÄR BÄST. JAG ÄR BÄST. Så kan jag lika gärna tänka, för det mår jag fan så mycket bättre av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0