Detta går inte!

Åh gud vad jag hatar att sitta hemma själv! Givetvis blir det naturligt så att man hamnar antingen framför datorn eller tv:n, men det ger mig bara ont i huvudet. Kul att laga mat till sig själv är det ju inte heller och att jag därför knappt äter gör ju inte saken bättre direkt.

Jag är rastlös, så fruktansvärt rastlös! Visst finns det vissa ställen där jag skulle kunna ligga i timmar i skuggan av solen och lyssna på musik eller läsa en bok, där jag kan slappna av. Men här och nu kryper det i benen på mig, fingrarna kliar och som följd av att jag inte vet vad jag ska göra av allt detta, blir jag nästan nedstämd.

Däremot är jag glad att detta inte är ett konstant tillstånd. Om några timmar vet jag ju att min varma, fina, jävliga älskling kommer hem! Ärligt talat skulle jag nog bli tokig utan honom. För jag har insett att jag helt enkelt inte trivs något vidare själv, i varje fall inte några längre perioder. Det ger mig lite för mycket tid över att tänka på hur lite som händer, hur lite jag själv utvecklas som person. Utveckling är ett ord jag hjärtar.

Nåja, nu ska jag nog ta itu med disken. Jag kan inte säga att det ger mig känslan av att göra något kreativt eller utvecklande direkt, men det är i alla fall bättre än att sitta här och må halvtaskigt. Och det behövs göras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0