Blir det rätt?

Nu i morse slogs jag av en skrämmande tanke, tänk om jag valt fel utbildning?! Jag insåg nämligen hur mycket jag älskar att lyssna på vad vanliga människor har att berätta, och vad folk sagt till mig är nog en av de få saker jag verkligen lägger på minnet! Visst, det är väl även en del av journalistens jobb ... EN DEL. Utöver det ska jag berätta personens historia för en bred läsarkrets, göra andra reportage och artiklar osv. Men jag har verkligen inget behov egentligen av att berätta vidare det folk sagt till mig, tvärtom känns det oftast bara fel. Dessutom är jag egentligen inte mycket för att söka upp folk, det vore mycket bättre om DE sökte upp mig. Utöver det hade jag faktiskt MVG i psykologikursen ... Tänk om det är psykolog jag ska bli?!

För sent att ändra sig? En dum idé trots allt? Alltså jag har ingen aning ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0