Långhelg

Har inte bloggat på chockerande fyra dagar, men jag tvivlar väl på att någon ens noterat det ;-) Wellwell, i vilket fall som helst har jag helt enkelt inte haft tid! Onsdagen efter skolan blev det ridning och därefter gasade jag hem, panikduschade och sedan fick jag upphämtning för dans på Rotan. Dansade med typ tre stycken totalt under hela kvällen konstaterade jag sedan, men jag måste säga att bristen på ombyte verkligen inte var något problem ... Tvärtom! :-D

Sedan efteråt bar det av mot norr mitt i natten och natten tillbringades med det bästa sällskapet! Vaknade sedan upp dagen efter med huvudvärk som förjävligt nog eskalerade till migrän. Det var bara att trycka i sig två Ipren och somna om. När jag sedan vaknade några timmar senare kände jag mig betydligt fräschare och masade mig upp för en dejt framför tv:n. En välbehövlig lunch avverkades och lite sådant varpå dagen fortsatte i ytterst sakta mak. Framåt kvällen var jag oerhört rastlös och bestämde mig för att det var dags att hitta på något, så efter lite fundering begav vi oss utanför dörren för påhälsning av päron. Att jag var lite nervös innan går väl inte att komma ifrån, men jag hade verkligen inte behövt oroa mig utan hade totaltrevligt! (Hej förresten!). 

 Sedan blev det fredag vilket egentligen skulle inneburit dans i Umeå, men det kändes väl inte riktigt som att man var fräsch nog för det så istället blev det till att börja dagen med frunch på stan. Åkte sedan runt lite och kollade på affärer samt inhandlade varsin fet godispåse, lycka! Dagen förflöt sedan och det blev pizzamiddag med en mage som ville döda mig (känslorna var för övrigt ömsesidiga). Därefter var det så fint väder att det skulle varit tragiskt att sitta inne, så efter att ha åkt runt lite blev det till att beskåda solnedgången nere vid älven. Härligare saker får man leta efter!

Sedan på lördagen lyckades jag för en gångs skull vakna i hyfsad tid och var relativt utvilad. För att göra en lång historia väldigt kort fick jag skjuts till pappa och efter ett tungt avsked bar det av till farmor och farfar för påhälsning i deras stuga. Det är alltid lika underbart att komma dit och njuta av närheten till vattnet, god mat och välkänt sällskap, inte så man klagar direkt!

Helgen hittils alltså ... Prima! Fortsättningsvis ... Läxor ...


Kommentarer
Postat av: F

Eftersom du ännu inte förbjudit mig att kommentera dina inlägg;) Så säger jag: Nyfiken!!!!/Kramar....

2010-05-15 @ 21:45:57
Postat av: Bea

Klart jag inte förbjudit dig, det är ju kul att någon kommenterar! ;-D Jag vill inte säga för mycket i bloggen dock, men förmodligen får du väl reda på det någon gång i alla fall :-P Kramiz!

2010-05-15 @ 22:08:13
Postat av: Anonym

Kul med dans! och att helgen din blev lyckad! var själv på dans på statt i går (Lördag). Kul var det även om dansgolvet var i det mista laget;-)

2010-05-16 @ 09:53:58
Postat av: Bea

Härligt att höra att du hade en kul kväll igår! ;-D

2010-05-16 @ 10:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0