Så går det om man är förvirrad och inte lyssnar

Fick ett rätt roligt telefonsamtal för rätt länge sen. Hade tydligen antecknat det också, förmodligen för att kunna blogga om det, men det hade jag helt glömt bort. Skrattade i alla fall lite åt det när jag hittade det för en stund sedan, så jag bloggar om det nu istället :-P

Jag (svarar i hemtelefonen): "Hej, det är Bea"
Tant: "Jag heter ***** och jag ringer från ******, vad heter du mer än Bea?
Jag: "Öhh, Beatrice?"
Tant: "Jaha, har du varit hit?"
Jag: "Nää, det är nog min mamma som varit det"
Tant: "Jaha, heter hon Bea?"
Jag: "Näää?"
Tant: "Hon har glömt sin mobil här tror jag. Vet du på villket nummer man kan nå henne?"
Jag: "Nää, har hon glömt sin mobil kan man inte nå henne"
Tant: "Ah, kan du be henne ringa upp?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0