Min "joggingtur"

Tillbaka från en välbehövlig joggingtur. Okej, i ärlighetens namn gick jag mest men på hemvägen fick jag ett ryck och började springa. Vad jag dock inte visste då, var att en blodig död snok lagt sig tillrätta en bit längre fram för att njuta av solen. Höll alltså på att springa rätt över den, men hann upptäcka den i sista sekunden och hoppa undan. Reflexmässigt utbrast jag förfärat "Oh, vad äckligt!" trots att ingen fanns där och kunde höra mig, och joggade sedan vidare åtminstone 25 meter till i rena förskräckelsen.

Så ja, jag tycker nog jag kan säga att jag varit ute på en joggingtur och förutom att jag faktiskt sprang några sträckor före det också, låter det mycket hurtigare än att säga att jag varit på en promenad med kortare springinslag ;-)

Nu är överskottsenergin borta i alla fall och jag känner mig rätt lagom rofylld med uppsvällda fingrar (blodet har börjat pumpa!) och asfaltsömma fötter. Och jag måste säga att endorfiner, godis och järntabletter verkligen måste vara bra för mig, för i vanliga fall brukar jag verkligen inte ha någon överskottsenergi att göra av med! Skönt att man äntligen lever :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0