Ett plus i kanten syns ju inte i slutbetygen!

Vi fick förresten veta resultaten från nationella proven i svenska idag. På den muntliga delen hade jag VG+, vilket jag måste säga att jag är MYCKET nöjd med med tanke på att jag skrev talet kvällen innan och läste igenom det en gång innan det var dags för det muntliga framförandet.

Samma resultat fick jag på den skriftliga delen, där jag valt att skriva en krönika om nätdejting. Där blev jag dock inte lika nöjd med betyget ... Jag menar, vi fick ett papper där det stod olika delmål man skulle klarat av för olika betyg och det var ikryssat i varje del vart man hamnat. På helhetsintrycket i min krönika låg jag på MVG-kriterierna, och kriterierna för det var att krönikan i sitt nuvarande skick skulle kunna publiceras i en tidsskrift! Jag menar, kan den nu publiceras borde jag väl fått MVG?! Kan jag tycka. Menmen, jag borde kanske inte klaga ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0