Den censurerade versionen av min helg

Bästa helgen på väldigt, väldigt, väldigt länge! Jag har alltså dansat både fredag och lördag och på lördagen blev det även Boda Borg med min pappa och bror. Vad jag dock lärt mig av helgen är att om man proppar i sig Ipren, käkar halstabletter, sveper lite hostmedecin man hittat i någon låda och pimplar kaffe ... Så kommer man ändå inte vara frisk om man har ett förkylningsvirus i kroppen! Har varit så kopiöst trött dessa dagar och sovit alldeles för lite, samt bitvis hostat så jag trott jag varit påväg att få lunginflammation eller något. Man kan ju alltid försöka förneka hur man mår och köra på i 110, men man ska inte tro att man inte lär märka av det förr eller senare. Som typ efteråt.

Jag har sovit helt utslagen från typ 03.00 inatt till 14.00 på dagen och drömt om dans. Vaknade upp en gång för att dansa iväg till toaletten innan jag dansade tillbaka till sängen och fortsatte sova, som en sten. Och jag kan säga att det VERKLIGEN behövdes!  

Men nu ska jag inte prata mer om sådana underskattade men tråkiga saker som sömn. Let's talk about något roligare! Typ ... Dansen?! För den och allt runtomkring den har varit så grymt fantastiskt! Stämningen, musiken ... Och folket såklart! Det spelade liksom nästan ingen roll att jag satt rätt mycket och gäspade på "avbytarbänken", för jag var helt enkelt bara så glad att bara vara där. Och trevligt sällskap bidrog givetvis också till att stillasittandet blev en så uthärdlig upplevelse!!! ;-)

Men nu kanske det börjar bli dags att skruva upp tempot en aning igen och ta en svängom med dammsugaren. I will knock dammtussarna out, var så säkra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0